Jak prawidłowo sporządzić oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku poprzednim, aby nie stracić zezwolenia (kontrola przedsiębiorcy). Inne zagadnienia związane z prowadzeniem sprzedaży napojów alkoholowych.
Do 31 stycznia 2024 r. każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim, tj. 2023 r.
Przygotowanie takiego oświadczenia może stwarzać problemy, szczególnie dla tych z Państwa, którzy będą przygotowywać je po raz pierwszy, stąd Urząd m.st. Warszawy organizuje bezpłatne warsztaty dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.
Tematyka warsztatów obejmuje:
- Obowiązki przedsiębiorców w zakresie składanych oświadczeń o wartości sprzedanego alkoholu oraz wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
- najczęściej popełniane błędy przy składaniu oświadczeń
- dokumentowanie wartości podawanych w oświadczeniach
- konsekwencje uchybienia terminu do wniesienia opłaty
- sankcje za składanie nieprawidłowych oświadczeń
- Prawa i obowiązki przedsiębiorców w związku z przeprowadzaniem kontroli działalności gospodarczej (kontrola oświadczenia)
- Podstawowe informacje o zasadach i warunkach korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Warsztaty odbędą się w dwóch terminach do wyboru: 12 grudnia 2023 r. i 12 stycznia 2024 r. w godz. 11:00-15:00
Spotkania będą realizowane w formule on-line za pośrednictwem platformy Microsoft Teams.
Chętni proszeni są do zgłaszania udziału w warsztatach na adres alkohole@um.warszawa.pl, podając datę spotkania na które się zapisują.
Udział w warsztatach jest bezpłatny.