null

Jak sporządzić oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu

Drukuj link otwiera się w nowej karcie

Jak prawidłowo sporządzić oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku poprzednim, aby nie stracić zezwolenia (kontrola przedsiębiorcy). Inne zagadnienia związane z prowadzeniem sprzedaży napojów alkoholowych.

Do 31 stycznia 2024 r. każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim, tj. 2023 r.

Przygotowanie takiego oświadczenia może stwarzać problemy, szczególnie dla tych z Państwa, którzy będą przygotowywać je po raz pierwszy, stąd Urząd m.st. Warszawy organizuje bezpłatne warsztaty dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.

Tematyka warsztatów obejmuje:

  • Obowiązki przedsiębiorców w zakresie składanych oświadczeń o wartości sprzedanego alkoholu oraz wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
    •    najczęściej popełniane błędy przy składaniu oświadczeń
    •    dokumentowanie wartości podawanych w oświadczeniach
    •    konsekwencje uchybienia terminu do wniesienia opłaty
    •    sankcje za składanie nieprawidłowych oświadczeń
  • Prawa i obowiązki przedsiębiorców w związku z przeprowadzaniem kontroli działalności gospodarczej (kontrola oświadczenia)
  • Podstawowe informacje o zasadach i warunkach korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

Warsztaty odbędą się w dwóch terminach do wyboru: 12 grudnia 2023 r. i 12 stycznia 2024 r. w godz. 11:00-15:00

Spotkania będą realizowane w formule on-line za pośrednictwem platformy Microsoft Teams.

Chętni proszeni są do zgłaszania udziału w warsztatach na adres alkohole@um.warszawa.pl, podając datę spotkania na które się zapisują.

Udział w warsztatach jest bezpłatny.